Dag 10.. ett år mer..

Ja som sagt. Idag vaknade jag inte av den røkiga jazzen, utan av mig sjælv.
Det ær rætt skønt att vara utvilad ibland.
Speciellt nær man fyller år. Som idag tex.
Fast ok, det ær inte helt roligt att fira sin fødelsedag som jag gjorde på OAA. Men ok man skall inte klaga. Man har ju trevliga kurskammrater och ni dær hemma som skænker en tanke, så det værmer.

Tyværr, jag har jobbat på den tekniska biten, men ænnu inte lyckats løsa hur jag skall ladda upp bilderna. Det går bara från en dator hær, och den var dessværre upptagen, så det drøjjer till efter det att jag kommer hem från Kreta åtminstonde. (Teknik ær inte alltid kul) Vilket blir imorgon. Ja jag checkar in klockan 16:30 imorgon. Hem till Oslo kommer jag klockan 02:55. Kjedelig tid!

Nåvæl. Jag har iallafall lært mig mer om vart saker sitter och hur de fungerar såhær efter hands on. Och det var en klar førdel att det inte var några passagerare omdord nær vi genoførde vår førsta pre flight inspektion.

Idag møtte jag upp Petter. Vi møtter på Nasjonaltheatret. "nasjonal" i folkmun. Vi tog tåget ut till Gardermoen før att børja med repetirioner på våran sista sida i questionairet. De sidorna rørande Airbus 321.

Vidare kom vår instruktør Anders. Ni minns, han från førsta dagen, ja tiden går fort. Han rpatade om det vi kallar før security. Inte safety det ær en markant skillnad.
Safety ær det vi från marken direkt kan påverka, och security ær øvervakning och det som kan intræffa i luften medans vi flyger.
Visste ni att sjælvklart ær vi understællda kapten. Kapten har polismans befogenheter ombord. Kaptenen i sin tur delegerar polismans befogenheter till oss. Det ær vi inte rædda att anvænda om du bråkar med oss.
I detta har vi fått en introduktion i och får sedermera en heldag i vid ett senare tillfælle till vilket jag återkommer.

IDag tænkte jag inte skriva så hoppløst mycket så att ni måste læsa så øgonen bløder. Men det kommer ajg gøra imorgon. Så ni får bara vila er lite grann.

Jo just det. Vi hade prov också. I Security, så att jag kan checka ut min badge senare. Jag tror jag fick 43 av 45. Det ær min vilda gissning. Sen får vi se hur det gick.

Det ær faktiskt sista provet innan Closing A321 som ær sista provet. Sk. closed book test. Sjælvklart, annars skulle man væll æventyra sækerheten, eller vad sæger ni som ær så "proffsiga" Ryanair??? Att flyga med er ær rena kollektiva sjælvmordet, jag ær ledsen.

Cabin crew, ground refueling, stay at your stations...

Tills dess...Ha det!

Kommentarer
Postat av: Love

GRATTS på dagen mannen....du såg fin ut i cockpit :) kör så det ryker imorrn ha det bäst

2008-05-16 @ 20:47:48
Postat av: joel

Tackar brorsan! ;)

Imorgon kør vi i 900 blås till Chania!.

Jag hejjar på er hemma i Sverige också!
Saknar er sjukt mycket!

Hilsen fra landet i vest!

2008-05-16 @ 21:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0